Złożenie kwiatów na grobie Księcia Józefa Poniatowskiego na Wawelu

W ramach obchodów stulecia Gimnazjum i Liceum im. Księcia Józefa Poniatowskiego w Warszawie dnia 12 października 2018 roku udała się do Krakowa  do Katedry Wawelskiej delegacja szkolna złożona z uczniów klas drugich, nauczycieli i rodziców, aby w imieniu Społeczności Szkolnej złożyć kwiaty na grobie patrona szkoły.

Nasza podróż rozpoczęła się na Dworcu Centralnym w Warszawie, skąd w godzinach porannych wyruszyliśmy pociągiem. Do Krakowa dojechaliśmy około godziny 10.40. Najpierw odebraliśmy wieniec z kwiaciarni. Poszliśmy na Wawel, zatrzymując się na chwilę pod Bazyliką Mariacką. W Bazylice Archikatedralnej św. Stanisława i św. Wacława na Wawelu zostaliśmy ciepło przyjęci przez proboszcza, który umożliwił nam wejście do Krypty św. Leonarda. Książę Józef Poniatowski spoczął tam w lipcu 1817 roku, co zapoczątkowało tradycję chowania wybitnych Polaków na Wawelu. Przy sarkofagu złożyliśmy wieniec i oddaliśmy honory naszemu patronowi. Następnie udaliśmy się na dziedziniec z krużgankami ufundowanymi przez Zygmunta Starego. Kolejnym punktem naszej wędrówki był kościół św. Franciszka z Asyżu słynny z witraża Stanisława Wyspiańskiego z 1904 roku “Bóg Ojciec – stań się”, który wywarł na nas ogromne wrażenie. Potem poszliśmy na Rynek, korzystając z chwili przed odjazdem pociągu, gdzie zjedliśmy obiad w jednej z krakowskich restauracji. Do Warszawy wróciliśmy w godzinach popołudniowych.

Na potrzeby strony internetowej szkoły podróż została udokumentowana za pomocą fotografii. Wyjazd ten był możliwa dzięki zaangażowaniu i wsparciu finansowemu Rady Rodziców. Przypomniała nam ona, że książę Józef Poniatowski jest nie tylko symbolem, ale również człowiekiem, za którego ideałami warto podążać.

Zapraszamy do obejrzenia fotoreportażu.