Starsze aktualności

Debata szkolna – Szkoła bez ocen?

Invalid Displayed Gallery

W dniu 2 grudnia  2015 r. odbyła się debata szkolna, której teza brzmiała: “Szkoła bez ocen sprzyja uczeniu się”.

W debata została przeprowadzona w formacie  debaty oksfordzkiej, w  której uczestniczyły dwa pięcioosobowe zespoły. O  kwestiach oceniania dyskutowały ze sobą drużyny składająca się z reprezentantów  klas pierwszych i drużyny Koła Debatackiego działającego przy Bibliotece Poniatówki.

Przed debatą przeprowadziliśmy sondaż, w którym zapytaliśmy o zadanie uczestników tego wydarzenia. Za rezygnacją z dotychczasowego sposobu oceniania opowiedziało się 65 osób, natomiast za utrzymaniem obecnie stosowanej skali ocen 105 osób. Ponownie publiczność wypowiedziała swoje zdanie po wysłuchaniu argumentów – wyniki przedstawiały się następująco: za zmianą obecnego systemu oceniania opowiedziało się 69 osób, natomiast za jego utrzymaniem 101 osób. Widać, że dotychczasowy system oceniania ma liczne grono zwolenników ok. 59% uczestników, a zamiana byłaby mile widziana przez 41 % uczniów przysłuchujących się debacie o ocenianiu.

Jeśli macie propozycje innych tematów, o których warto, Waszym zdaniem, debatować, to prosimy o ich zgłaszanie do Samorządu Uczniowskiego i do opiekuna Koła Debatanckiego Pana Piotr Matuszewskiego.

 

 

Projekt edukacyjno-społeczny “Czujesz chemię?”

Projekt “Czujesz chemię?” realizowany przez uczniów klasy 2C chemiczno-fizycznej  organizowany w ramach międzynarodowego przedsięwzięcia “Szkoły budują demokrację”.

“Czujesz Chemię?” to akcja uczniów z klasy chemiczno-fizycznej z V LO w Warszawie, organizowana w ramach projektu “Szkoły budują demokrację”. W czasie jej trwania uczniowie klasy 2C chemiczno-fizycznej będą prowadzili zajęcia laboratoryjne oraz stworzą serię filmów przypominających różne zagadnienia związane z chemią.

Projekt “Szkoły budują demokrację” jest zorganizowany przez Fundusz Wyszehradzki, a w Polsce wspierany jest przez Federację Inicjatyw Oświatowych. Przedsięwzięcie ma na celu utworzenie sieci 10 szkół z 5 współpracujących ze sobą krajów – Polski, Czech, Słowacji, Bośni i Hercegowiny oraz Kosowa. Uczniowie i pedagodzy razem biorą udział we wprowadzaniu innowacji metodycznej polegającej na połączeniu nauczania przedmiotowego z potrzebami społeczności lokalnej oraz poznawaniu roli szkoły w budowaniu demokratycznego społeczeństwa.

Link do strony projektu   “Czujesz chemię?”

Światowy Dzień Filozofii w Poniatówce

Z okazji Światowego Dnia Filozofii, który został ogłoszony przez UNESCO w tym roku 19 listopada,  uczniowie z koła debat oksfordzkich  przygotowali  z tej okazji liczne wydarzenia.  Przygotowania  obchodów w Poniatówce koordynowała Julia Hołub z kl. IIF,  zaś opiekę nad stroną merytoryczną  tego  wydarzeniem sprawował nauczyciel filozofii Piotr Matuszewski. W czasie Światowego Dnia Filozofii w Poniatówce odbyły się następujące wydarzenia: konkurs wiedzy filozoficznej, wystawa treści filozoficznych w formie komiksu  oraz  debata oksfordzka “Filozofia jest królową wszelkich nauk”.

Na większości przerw na “agorze” Poniatówki i na debacie oksfordzkiej pojawili się wybitni filozofowie  m.in. Gorgiasz z Leontinoi, Sokrates, Tomasz z Akwinu, John S. Mill, W. James, A. Schopenhauer,  F. Nietzsche, ks. J. Tischner, w których wcielili się uczniowie.

W 23 listopada nauczyciel filozofii Piotr Matuszewski ogłosił w czasie przerwy wyniki konkursu filozoficznego. Nagrody książkowe za udział w konkursie filozoficznym otrzymali: Aleksandra Komorowska z kl. 1C, Hanna Milewska z kl. 1D, Julia Kwiatkowska z kl. 2A oraz Michał Chmielnicki z kl. 1A. Nagrody książkowe dla wyróżnionych uczniów ufundowała Rada Rodziców działająca przy naszej szkole. Gratulujemy wyróżnionym uczniom i wszystkim, którzy wzięli udział w tym konkursie i w całych uroczystościach.

 

Archiwa