Kategorie
Starsze aktualności
Debata szkolna – Szkoła bez ocen?
Invalid Displayed Gallery
W dniu 2 grudnia 2015 r. odbyła się debata szkolna, której teza brzmiała: “Szkoła bez ocen sprzyja uczeniu się”.W debata została przeprowadzona w formacie debaty oksfordzkiej, w której uczestniczyły dwa pięcioosobowe zespoły. O kwestiach oceniania dyskutowały ze sobą drużyny składająca się z reprezentantów klas pierwszych i drużyny Koła Debatackiego działającego przy Bibliotece Poniatówki.
Przed debatą przeprowadziliśmy sondaż, w którym zapytaliśmy o zadanie uczestników tego wydarzenia. Za rezygnacją z dotychczasowego sposobu oceniania opowiedziało się 65 osób, natomiast za utrzymaniem obecnie stosowanej skali ocen 105 osób. Ponownie publiczność wypowiedziała swoje zdanie po wysłuchaniu argumentów – wyniki przedstawiały się następująco: za zmianą obecnego systemu oceniania opowiedziało się 69 osób, natomiast za jego utrzymaniem 101 osób. Widać, że dotychczasowy system oceniania ma liczne grono zwolenników ok. 59% uczestników, a zamiana byłaby mile widziana przez 41 % uczniów przysłuchujących się debacie o ocenianiu.
Jeśli macie propozycje innych tematów, o których warto, Waszym zdaniem, debatować, to prosimy o ich zgłaszanie do Samorządu Uczniowskiego i do opiekuna Koła Debatanckiego Pana Piotr Matuszewskiego.
Projekt edukacyjno-społeczny “Czujesz chemię?”
Projekt “Czujesz chemię?” realizowany przez uczniów klasy 2C chemiczno-fizycznej organizowany w ramach międzynarodowego przedsięwzięcia “Szkoły budują demokrację”.
“Czujesz Chemię?” to akcja uczniów z klasy chemiczno-fizycznej z V LO w Warszawie, organizowana w ramach projektu “Szkoły budują demokrację”. W czasie jej trwania uczniowie klasy 2C chemiczno-fizycznej będą prowadzili zajęcia laboratoryjne oraz stworzą serię filmów przypominających różne zagadnienia związane z chemią.
Projekt “Szkoły budują demokrację” jest zorganizowany przez Fundusz Wyszehradzki, a w Polsce wspierany jest przez Federację Inicjatyw Oświatowych. Przedsięwzięcie ma na celu utworzenie sieci 10 szkół z 5 współpracujących ze sobą krajów – Polski, Czech, Słowacji, Bośni i Hercegowiny oraz Kosowa. Uczniowie i pedagodzy razem biorą udział we wprowadzaniu innowacji metodycznej polegającej na połączeniu nauczania przedmiotowego z potrzebami społeczności lokalnej oraz poznawaniu roli szkoły w budowaniu demokratycznego społeczeństwa.
Link do strony projektu “Czujesz chemię?”
Światowy Dzień Filozofii w Poniatówce
Z okazji Światowego Dnia Filozofii, który został ogłoszony przez UNESCO w tym roku 19 listopada, uczniowie z koła debat oksfordzkich przygotowali z tej okazji liczne wydarzenia. Przygotowania obchodów w Poniatówce koordynowała Julia Hołub z kl. IIF, zaś opiekę nad stroną merytoryczną tego wydarzeniem sprawował nauczyciel filozofii Piotr Matuszewski. W czasie Światowego Dnia Filozofii w Poniatówce odbyły się następujące wydarzenia: konkurs wiedzy filozoficznej, wystawa treści filozoficznych w formie komiksu oraz debata oksfordzka “Filozofia jest królową wszelkich nauk”.
Na większości przerw na “agorze” Poniatówki i na debacie oksfordzkiej pojawili się wybitni filozofowie m.in. Gorgiasz z Leontinoi, Sokrates, Tomasz z Akwinu, John S. Mill, W. James, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, ks. J. Tischner, w których wcielili się uczniowie.
W 23 listopada nauczyciel filozofii Piotr Matuszewski ogłosił w czasie przerwy wyniki konkursu filozoficznego. Nagrody książkowe za udział w konkursie filozoficznym otrzymali: Aleksandra Komorowska z kl. 1C, Hanna Milewska z kl. 1D, Julia Kwiatkowska z kl. 2A oraz Michał Chmielnicki z kl. 1A. Nagrody książkowe dla wyróżnionych uczniów ufundowała Rada Rodziców działająca przy naszej szkole. Gratulujemy wyróżnionym uczniom i wszystkim, którzy wzięli udział w tym konkursie i w całych uroczystościach.
Łódź filmowa, artystyczna i wielokulturowa
W dniu 28 października klasy IA i IIA uczestniczyły w wycieczce edukacyjnej do Łodzi. W czasie trwania wycieczki zwiedzaliśmy m. in. Muzeum Kinematografii, Muzeum Sztuki i oddział Muzeum Tradycji Niepodległościowych – Stacja Radegast.